Skip to main content

سقف ویلاچه به آن دقت کرده باشید یا نه، از ورق های فلزی در سقف بسیاری از جاها مانند خانه های ویلایی و غیره استفاده می شود. امکان ندارد که از شهر یا جاده‌ای عبور کنید و ساختمانی با این ویژگی نبینید. در اجرای سقف های شیروانی ویلا می توان از پوشش های گوناگونی استفاده کرد. یکی از پوشش هایی که معمولاً از آن استفاده می شود، پوشش ها و ورق های فلزی است. همین انواع ورق شیروانی خود به دسته های گوناگونی تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های مختص خود را دارند و بایستی از هر کدام متناسب با شرایط و نیاز خود استفاده کرد.

چرا باید از انواع ورق شیروانی استفاده کرد؟

دلایل متعددی وجود دارد که بر اساس برخی توصیه می کنند تا برای پوشش شیروانی از انواع ورق شیروانی به جای پوشش های دیگر نظیر شینگل آسفالت، تایل و بتن استفاده شود. با این وجود استفاده از انواع ورق شیروانی ویلا برای همه جا مناسب نیست و بهتر است پیش از انتخاب با ویژگی های آن آشنا شویم.

طول عمر

انواع ورق شیروانی به صورت خاص برای این منظور طراحی می شوند که عمر بسیار بیشتری نسبت به دیگر مواد داشته باشند. بر همین مبنا بسیاری از مشتریان از ورق شیروانی استفاده می کنند تا دیگر هیچ نگرانی نسبت به سقف و تعویض آن نداشته باشند. بسته به مواد استفاده شده در انواع ورث شیروانی ویلای شما، این ورق ها می توانند تا بیش از ۶۰ سال عمر داشته باشند بدون این که دچار هیچ گونه خوردگی و پوسیدگی شوند.

دوام

در مقایسه با دیگر مواد نظیر چوب، بتن، پلاستیک و شیشه، فلز قطعاً مقاوم ترین و با دوام ترین ماده است. اگر ورق شیروانی به صورت مناسب نصب شود، این سقف در برابر شرایطی نظیر بادهای شدید، باران، برف، طوفان و غیره مقاوم خواهد بود. هم چنین قابل ذکر است که انواع ورق شیروانی در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

سازگار با محیط زیست

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ثابت می کند استفاده از انواع ورق شیروانی برای سقف کاری سازگار با محیط زیست است. مهم ترین آن این است که تمام اوراق استفاده شده بر روی سقف های شیروانی کاملاً قابل بازیافت هستند. به این معنی که تمامی پنل های قدیمی و غیر قابل استفاده می توانند مورد بازیافت قرار بگیرند و دوباره از آن ها استفاده شود. هم چنین برخی از انواع ورق شیروانی وجود دارد که از آلومینیوم ساخته شده‌اند و ۹۵٪ آن ها از آلومینیوم بازیافت شده تشکیل می شود. و این که فلزاتی نظیر روی و مس در پوسته‌ی زمین یافت می شوند و به این معناست که این فلزات به مرور زمان می توانند جایگزین شوند.

سقف شیبدارانواع ورق شیروانی ویلا

وقتی از نام فلز استفاده می کنیم، به گستره‌ی وسیعی از مواد اشاره داریم چرا که بیش از ۱۰۰ فلز در جدول تناوبی عناصر وجود دارد. اما فقط از برخی از این فلز ها در ساخت انواع ورق شیروانی استفاده می شود که عبارتند از: فولاد، فولاد گالوانیزه، آلومینیوم، روی و مس. تمامی این فلزات دارای ویژگی های منحصر به خود هستند و از هر کدام می توان در جای مناسب خود استفاده کرد. معمولاً فولاد گالوانیزه استفاده‌ی بیشتری از دیگر انواع دارد چرا که بیشتر ویژگی های مورد نیاز را پوشش می دهد. گالوانیزه بودن فولاد به معنی ترکیب فلزی روی و آهن می باشد.

در واقع فلز آهن (فولاد) را با لایه‌ای از روی می پوشانند و به این ترتیب فولاد گالوانیزه به دست می آیدو در سقف ویلا استفاده میکنیم. هدف از این کار جلوگیری از خوردگی فلزی می باشد. در ساخت این نوع اوراق در واقع از اصلی از علم شیمی استفاده شده است که بر اساس آن حتی در صورت ایجاد خراش و شکستی بر روی پوشش آن، آهن به هیچ وجه دچار خوردگی نمی شود.

Leave a Reply