Skip to main content

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که عمر و دوام سقف یک خانه ویلایی را تحت تأثیر خود قرار می دهند. وزش بادها و باران شدید از تهدیداتی هستند که علیه سقف شیروانی وجود دارند و می توانند این سازه را دچار مشکلات جدی کنند. وضعیت های آب و هوایی مختلف می توانند مصالح و مواد سازنده‌ی سقف شیروانی را از هم بگسلند و سازه را خراب کنند و به این ترتیب آب به داخل خانه نشت پیدا می کنند.

هم چنین تر بودن سقف شیروانی می تواند شانس رشد نباتات و موجودات بیولوژیکی را افزایش دهد که آن ها هم می توانند برای سقف خطرساز شوند. با نشت آب به داخل سقف، سقف خانه‌ی شما می تواند در معرض خطر پوسیدگی قرار بگیرد. آسیب آب می تواند از سقف خانه به داخل خانه و دیوارها منتقل شود و در صورتی که از آن جلوگیری به عمل آورده نشود، مشکلات جدی بیافریند. البته که شما می توانید با آب بندی سقف شیروانی وقوع چنین مشکلاتی را متوقف کنید و یا کاملاً جلوی آن ها را بگیرید.

نحوه آب بندی سقف شیروانی

آب بندی سقف شیروانی شامل مراحل مختلفی است که در آن ها ترک های موجود به خوبی پوشش داده می شوند تا هیچ گونه نشتی در سقف وجود نداشته باشد و سطحی صاف و یکدست برای سقف شیروانی وجود داشته باشد. برای آب بندی سقف شیروانی از مواد بسیار مختلفی می تواند استفاده شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مواد پلیمری جدید ترین موادی هستند که وارد بازار شده‌اند و بسیاری نیز از این نوع مواد استفاده می کنند.

به طور کلی نحوه آب بندی سقف شیروانی و تشخیص این که از چه ماده‌ای برای این کار استفاده شود بر عهده پیمانکار است. آن ها باید با توجه به شرایط سقف و شرایط محیطی ماده و راه درست را انتخاب نمایند. در واقع اولین شرطی که باید برای انتخاب ماده درست باید در نظر گرفته شود، سازگاری میان سطح سقف و ماده مورد نظری است که می خواهیم آن را انتخاب کنیم. این مسئله باید با توجه به ویژگی های موجود در هر نوع از مواد آب بند کننده تشخیص داده شود.

مراحل آب بندی سقف شیروانی

اولین کاری که باید پیش از شروع آب بندی سقف شیروانی صورت بگیرد، این است که سطح آن به صورت کامل تمیز شود. برای این که آب بندی سقف شیروانی کاملاً موفقیت آمیز باشد، باید ماده آب بند کننده به صورت کامل با سطح تماس داشته باشد و هیچ گونه ماده‌ی اضافی بین آن ها نباشد. به خاطر همین موضوع اولین مرحله تمیز کردن سقف شیروانی است و اهمیت بالایی نیز دارد. مرحله‌ی بعدی آماده کردن سطح سقف شیروانی برای آب بندی است. اشخاصی که این کار را انجام می دهند باید مطمئن شوند که سقف کاملاً آماده‌ی آب بندی شدن است و هم چنین این که سقف کاملاً خشک است.

مرحله‌ی بعدی آب بندی سقف شیروانی این است که به دقت مواد آب بند کننده به روی سقف قرار داده می شود و اطمینان حاصل می شود که تمام سطح به صورت کامل پوشش داده شده است. هم چنین یک مدت زمان خاصی نیز باید برای عمل آوری این مواد در نظر گرفته شود تا مطمئن شویم که کار خود را به درستی و بدون هیچ گونه خلل و ایرادی انجام می دهند. به این ترتیب آب بندی سقف شیروانی به پایان می رسد و می توان گفت که سقف شیروانی بعد از این عملیات در برابر نفوذ آب مقاوم می شود. جلوگیری از نفوذ آب باعث می شود تا در آینده از بسیاری از مشکلاتی که می تواند برای سقف به وجود بیاید و به آن ها پیشتر نیز اشاره شد، جلوگیری شود.

Leave a Reply