Skip to main content

آردواز چیست؟

آردواز

اجرای سقف آردواز جزء اولین سقفهای شیک و فانتزی ویلا محسوب میشود. به همین دلیل هنوز هم خیلی ها سقف ویلا و سقف شیروانی را بنام آردواز میشناسند.

آردواز در اصل یک ورق ایرانیت سیمانی صاف و بدون موج به ابعاد 30*60 سانتی متر است. تولید شده از سیمان، آزبست ، الیاف نخی نسوز و ترکیبات شیمیایی است. به دلیل اعلام سرطانزا بودن آزبست تولید آن متوقف شد. آردواز بصورت لایه ای همپوشانی و آب بندی سقف شیروانی را انجام میدهد. به دو صورت مستطیل و هلالی تولید میشد و در شکل فلس ماهی(پولک) جلوه خاصی به ساختمان میداد. طوری استفاده از آردواز در سقف ویلا همه گیر شد که امروزه اکثر مردم سقف شیروانی را به عنوان آردواز میشناسند.

رنگ آردواز

آردواز خودرنگ است به رنگ سبمان و رنگ پذیری بالایی دارد. ساختمان را از نفوذ آب و اشعه های مضر خورشید محافظت میکند.

طریقه نصب آردواز

آردواز

آردواز

برای اجرای سقف آردواز پس از ساخت خرپای فلزی طبق نقشه ساختمان، چوبهای شاسی را بصورت عمودی با پیچ به خرپا متصل میکنیم. معمولا از چوب چهارتراش 50*50 میلیمتر استفاده میشود. بعد چوب های تیرریزی که معمولا از چوب روس 30*40 میلیمتر استفاده میشود. تیرریزی ها را به فواصل 20 سانتیمتری نصب میکنیم. آردواز را از پایین کار شروع به نصب با میخ میکنیم. بیست سانتی متر از هر برگ آردواز را پایان کار مشاهده میکنیم و دو سوم هر آردواز به عنوان هم پوشانی زیر کار میرود.

مشخصات آردواز

ابعاد: 30*60 سانتیمتر

وزن: حدود 1 کیلوگرم

تعداد در هر متر مربع: 17 برگ

 

مقاله آردواز سردر را هم مطالعه فرمایید

Leave a Reply