Skip to main content

سقف شیروانی گالوانیزه

در بخش قبلی از ویژگی های مختلف سقف گالوانیزه گفتیم و آن ها را با هم بررسی کردیم. در این نوشتار نیز به ادامه‌ی این بررسی می پردازیم.

مقاومت در برابر آتش و طوفان

یکی دیگر از ویژگی های مهم سقف گالوانیزه مقاومت آن در برابر آتش است. این ویژگی در مناطقی که در معرض خطر آتش سوزی های گسترده قرار دارند (مثلاً مناطق جنگلی) بسیار حائز اهمیت می باشد. دلیل آن هم واضح است و این است که فلز دچار حریق نمی شود و دمای ذوب فلزات هم معمولاً آنقدر بالاست که هیچ آتش سوزی ای به آن دما نمی رسد. هم چنین اجرای سقف گالوانیزه در مناطقی که در معرض وقوع طوفان های مختلف قرار دارد نیز مناسب می باشد. یک سقف گالوانیزه معمولی می تواند در برابر طوفان هایی که تا حدود ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند مقاومت داشته باشد.

این به آن معناست که تقریباً تمامی سقف های گالوانیزه در ایران در برابر تمامی طوفان های احتمالی مقاوم هستند. در مقابل سقف هایی نظیر شینگل آسفالت می توانند به راحتی در برابر طوفان هایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آسیب ببینند. و البته علاوه بر آسیب دیدگی ممکن است تا تکه هایی از سقف در طوفان کنده و جا به جا شوند. خانه هایی ویلایی که از سقف گالوانیزه استفاده می کنند در برابر آتش و طوفان مقاوم هستند، به همین خاطر هم هست که برخی از شرکت های بیمه برای بیمه کردن چنین خانه هایی تخفیف قائل می شوند.

سقف شیروانی طرح سفالپایداری سقف گالوانیزه (سازگاری با طبیعت)

سقف گالوانیزه در مقایسه با سقف های دیگر نظیر شینگل آسفالت و چوب دارای پایداری و دوام بیشتری است. سقف گالوانیزه بدون نیاز به هیچ گونه نگهداری و مرمت خاصی می تواند تا سه برابر سقف های چوبی و آسفالتی عمر کند. حداقل ۳۰ درصد از مواد استفاده شده در سقف گالوانیزه می تواند مورد بازیافت قرار بگیرد و این رقم در مورد برخی از انواع دیگر سقف گالوانیزه می تواند تا صد در صد نیز افزایش داشته باشد. همه‌ی این ها به علاوه‌ی دوام و عمر بالای سقف گالوانیزه آن را به گزینه‌ای سازگار با محیط زیست بدل می کند. با پایان عمر هر سقف گالوانیزه نیز می توان آن را بازیافت کرد.

هم چنین یک ویژگی مهم دیگر از این نظر در سقف های گالوانیزه وجود دارد و آن هم این است که سقف گالوانیزه در روزهای گرم تابستان، گرمای کم تری جذب می کند. دلیل آن هم این بازتابش در فلزات می باشد. نور خورشید به جای این که سقف گالوانیزه را گرم کند منعکس می شود و به خارج منتقل می شود. به همین دلیل در فصل تابستان گرمای کم تری به داخل منتقل می شود و انرژی کم تری برای سرمایش مصرف می گردد.

معایب

با وجود این که سقف گالوانیزه مزایای فراوانی دارد، اما مانند هر محصول دیگری دارای معایبی نیز می باشد. مهم ترین عیب اجرای سقف گالوانیزه قیمت اولیه است که نسبت به انواع سقف دیگر کمی بالا می باشد. البته این موضوع اگر در کنار عمر و دوام بالای سقف گالوانیزه قرار بگیرد، کم تر به چشم می آید؛ اما همچنان باید برای مشتریان ذکر شود. اگر اجرای سقف گالوانیزه را برای خانه‌ی ویلایی خود برگزینید، این نوع سقف نسبت به انواع دیگر عمر بیشتری خواهد داشت و به نوعی قیمت بالای آن توجیه می شود؛ چرا که در صورت انتخاب سقف های دیگر ممکن است خیلی زود مجبور به ترمیم و یا تعویض آن شوید که هزینه‌ی زیادی می تواند روی دست شما بگذارد. البته این موضوع وقتی مطرح است که شما برنامه‌ی بلندمدتی برای ملک خود داشته باشید و بخواهید تا سال های سال از آن استفاده کنید.

جهت انجام مشاوره و اجرای پروژه سقف شیروانی شما و یا فروش مصالح شیروانی کلیک کنید

Leave a Reply