Skip to main content
ساندویچ پانل، مصالحی به درازای یک‌عمر آرامش

اگر با ساندویچ پانل و مصالح ساختمانی پیش‌ساخته آشنایی ندارید، ما در این مقاله با معرفی ساندویچ پانل، کاربرد ساندویچ پانل، مزایای آن و یکی از بهترین برندهای تولیدکننده ساندویچ پانل به

ورسینوسیق  یا کرکره

اگر به‌عنوان یک کارفرما یا سازنده مشغول خواندن این مقاله هستید قطعاً با جزئیات ساندویچ پانل آشنایی دارید. اما یک تعریف جامع و کامل راجع به ساندویچ پانل‌ را برای آن دسته از عزیزانی که با این مصالح آشنایی ندارند ارائه می‌دهیم. ساندویچ پانل از دسته مصالح ساختمانی است که برای ساخت بسیاری از سازه‌ها به کار می‌رود. ساختار ساندویچ پانل از دولایه ورق فلزی در طرفین و یک‌لایه فوم عایق در مرکز آن تشکیل شده است. به‌صورت کلی ورق‌های فلزی به‌کاررفته در ساختار ساندویچ پانل در بازار ایران شامل ۳ نوع ورق گالوانیزه، ‌ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک است. همچنین فوم‌های به‌کاررفته در هسته ساندویچ پنل نیز شامل فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن، فوم اکس پی اس و فوم پشم سنگ است و فرم موج ورق های آن با گامهای بزرگ شبیه ورق استندینگ است

ورق استندینگ جدیدترین ورق و فرم شیروانی در ایران با ساخت و فرم دهی ورق به اندازه کار شما و در محل پروژه

این پانل‌ها به دلیل داشتن خصوصیاتی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه، نصب سریع و آسان و سبک بودن در صنایع مختلف ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، در کارخانجات، سوله‌های صنعتی، ساختمان‌های مسکونی و تجاری، نمای ساختمان‌ها، ساخت سردخانه، ساخت کلین روم، ‌ساخت انواع کانکس و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، ساندویچ پانل‌ها نسبت به مصالح ساختمانی سنتی دارای زمان نصب کوتاه و هزینه کمتری هستند. باتوجه‌به مزایای ذکر شده، ساندویچ پانل محاسن و ویژگی‌های بسیار زیاد دیگری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای ساندویچ پانل

  1. بالایی در برابر زلزله دارند. این مزیت مهمی است که برای سازه‌هایی که در مناطق زلزله‌خیز قرار دارند، حائز اهمیت است.
  2. طول عمر طولانی: ساندویچ پانل‌ها دارای عمر طولانی هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. این مزیت باعث می‌شود که هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در طی عمر سازه کاهش یابد.
  3. ایمنی در برابر حریق: بسیاری از ساندویچ پانل‌ها دارای ویژگی‌های ضدحریق هستند؛ مانند ساندویچ پانل پشم سنگ که در صورت بروز حریق در بازه زمانی قابل‌توجهی از گسترش آتش جلوگیری می‌کند.
  4. قابلیت بازیافت: بسیاری از ساندویچ پانل‌ها با استفاده از مواد بازیافتی ساخته می‌شوند که باعث می‌شود پس از اتمام عمر مفید آن‌ها، به‌راحتی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد داشته باشند.
  5. عایق بودن در برابر تبادلات انرژی: تمامی انواع ساندویچ پانل‌ها با درجات مختلفی که بستگی به نوع فوم و ورق به کار برده شده دارد در برابر تبادلات انرژی مانند صوت، رطوبت و حرارت عایق هستند که این ویژگی در بسیاری از سازه‌ها برای سازندگان حائز اهمیت است.

اما سؤال بسیار مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ساخت یک سازه با ساندویچ پانل نسبت به سایر روش‌های ساخت هزینه بیشتری دارد؟

باید گفت هزینه نصب و اجرای ساندویچ پانل بستگی به موارد مختلفی دارد، از جمله اندازه و مشخصات پانل، نوع ورق، نوع هسته مرکزی، مکان و شرایط نصب و هزینه نیروی انسانی در منطقه موردنظر. بااین‌حال، به‌طورکلی، نصب ساندویچ پانل می‌تواند هزینه‌های ساختمانی را کاهش دهد؛ زیرا این پانل‌ها به دلیل وزن سبک و نصب سریع، زمان و هزینه نصب را کاهش می‌دهند. همچنین، باتوجه‌به خصوصیات عایق حرارتی و صوتی، این پانل‌ها می‌توانند به‌صرفه‌ترینهنصب آسیا پانل با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از افراد حرفه‌ای و متخصص در زمینه نصب ساندویچ پانل آماده همکاری و ارائه خدمات در حوزه نصب و اجرای انواع سازه پیش‌ساخته است.

اما ساندویچ پانل‌ها که به‌صورت پیش‌ساخته در کارخانه تولید می‌شوند در دودسته اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام برای پوشش یک قسمت از سازه به کار می‌روند و به لحاظ ساختاری نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

.

images_1683620077_645a00edd4d13.jpg

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply