Skip to main content

سقف پلی کربناتپلی کربنات یک نوع ماده‌ی ترموپلاستیک با مقاومت بسیار بالا می باشد. پلی کربنات ماده‌ای است که وزن بسیار کمی دارد و می تواند دمای هوای بسیار پایین یا بسیار بالا را تحمل کند. به همیل دلیل از این ماده در اجرای سقف خانه های ویلایی استفاده می کنند و اجرای سقف پلی کربنات یکی از معمول ترین کارها در هنگام ساخت یا بازسازی یک خانه ویلایی می باشد.برای اجرای سقف پلی کربنات این متن را مطاله فرمایید.

البته ممکن است برخی عقیده داشته باشند که اجرای سقف پلی کربنات در ویلا در تمامی قسمت هایش مناسب نیست؛ اما به طور قطع می توان گفت که استفاده از آن در قسمت هایی نظیر گاراژ، پاسیو، سایه بان و غیره مناسب می باشد. هم چنین اجرای سقف پلی کربنات برای سازه هایی نظیر استخر و انبارهای صنعتی نیز متداول می باشد. سقف پلی کربنات عملاً شکست ناپذیر است و ۲۵۰ برابر شیشه و ۳۰ برابر اکریلیک مقاومت ضربه‌ای دارد. به همین دلیل پلی کربنات می تواند در قسمت های مختلفی از خانه از جمله سقف مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع سقف پلی کربنات

سقف پلی کربناتسقف پلی کربنات نیز به مانند تمامی سقف های دیگر به انواع مختلفی تقسیم می شود. از جمله‌ی آن ها می توان به سقف پلی کربنات شفاف، سقف پلی کربنات سفید و سقف پلی کربنات رنگی اشاره کرد. تمامی این محصولات دوام بسیار بالایی دارند و در برابر ضربه های ناگهانی بسیار مقاوم اند. هم چنین برخی از سقف های پلی کربنات به شکلی ساخته می شوند که در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز مقاوم اند و به این ترتیب از ناحیه‌ی آفتاب آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

مزایای اجرای سقف پلی کربنات در ویلا

پلی کربنات می تواند نیروهای بسیار بالا را تحمل کند و تقریباً می توان گفت که این ماده شکست ناپذیر است. برخی از انواع مختلف پلی کربنات حتی ضد گلوله نیز هستند و از آن ها در ساخت تجهیزات پلیس و نیروی انتظامی استفاده می شود. در کنار مقاومت بالا، ورق های پلی کربنات بسیار سبک وزن هستند و به این ترتیب جا به جایی و نصب آن ها بسیار آسان می باشد.

هم چنین به دلیل مقاومت آن در برابر عبور اشعه ماورا بنفش خورشید، اجرای سقف پلی کربنات در مکان های نظیر اتاق آفتاب و سایه بان ها بسیار متداول است. این ویژگی پلی کربنات ها باعث می شود تا اجرای سقف پلی کربنات به کاری ایده آل برای گلخانه ها نیز تبدیل شود. پنل های پلی کربنات در برابر دمای بالا، دمای پایین، نور خورشید، برف، باران و ضربه های ناگهانی بسیار مقاوم هستند. این ویژگی باعث می شود تا دوام و عمر سقف های پلی کربنات بسیار طولانی باشد بدون آن که در طول این سال ها دچار هیچ گونه مشکلی بشوند.

معایب اجرای سقف پلی کربنات

با وجود مزایای فراوان در اجرای سقف پلی کربنات، چندین معایب هم در آن وجود دارد. یکی از آن ها این است که ورق های پلی کربنات در برابر خراش مقاوم نیستند و در برابر این پدیده به راحتی آسیب می بینند. بنا بر این بهتر است تا در هنگام حمل و نصب این ورق ها دقت عمل بیشتری داشته باشیم تا به این وسیله ورق ها آسیب نبینند.

سقف پلی کربنات

پارکینگنتیجه گیری در مورد اجرای سقف پلی کربنات

بهترین نتیجه و تصمیم گیری زمانی حاصل می شود که شما با تمامی خصوصیات آن موضوع آشنا باشیم. کاری که ما در این جا انجام دادیم همین بود که مزایا و معایب و به طور کلی ویژگی های اجرای سقف پلی کربناتی را برای شما بر شمردیم تا شما بتوانید در این باره تصمیم گیری بهتری داشته باشید. اما اگر باز هم در این مورد شک داشتید می توانید به متخصصین و کارشناسان این زمینه مشورت کنید و سوالات خود را از آن ها بپرسید.

لطفا مطالب زیر را هم مطالعه کنید

نصاب آردواز

ساخت و نصب خرپا

نمونه کارهای سقف شیروانی

۲ Comments

  • رامین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخوام یه سقف خرپا بزنم در اندازه ۱۵ در ۲۰ دهانه ۱۵ و طول ۲۰ و هر طرف ۶ عدد ستون گذاشتم به ارتفاع ۶ متر به نظر شما بهترین سقف چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایم کنین

    • سقف سازان گفت:

      سلام
      فاصله ستونهای کار شما از فاصله خوبی برخورداره بهترین سقف از نظر هر شخص برای کاربری های مختلف فرق میکنه ولی سلیقه من پوشش سقف ذوزنقه گالوانیزه هست

Leave a Reply