Skip to main content

سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

بالکن، تراس، پاسیو، عرشه، یا هر چیزی که شما آن را بنامید. تفاوت بین این اصطلاحات معماری چیست؟  سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیومن اولین کسی خواهم بود که اعتراف می کنم که اگر شما ناآشنا باشید همه این اصطلاحات مختلف می توانند گیج کننده باشند، اما نگران نباشید، آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست!

 

چندین عامل کلیدی بالکن را از تراس متمایز می کند. هر دوی این سازه ها به عنوان فضاهای زندگی در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند اما در اندازه، مکان و ساخت و ساز متفاوت هستند. برای یادگیری و تجسم این تفاوت ها به ادامه مطلب بروید.سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

 

بالکن در مقابل تراس: چگونه تفاوت را تشخیص دهیم

 

تراس یک فضای باز است که می تواند به یک ساختمان متصل یا جدا شود. در مقابل، بالکن ها سکوهای مرتفع کوچکی هستند که به اتاق معینی در خانه چسبانده می شوند.سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

ساخت و ساز – یک تراس می تواند یک سازه مستقل باشد زیرا، طبق تعریف، می تواند به یک ساختمان متصل یا جدا شود. این مورد در مورد بالکن هایی که باید به ساختمان ها / خانه ها چسبانده شوند صدق نمی کند.

بهترین سقف بالکن و پاسیو

بهترین سقف بالکن و پاسیوسقف پلی کربنات میباشد بای ایتکه تعریف بالکن و پاسیو در ساختمان خراب نشود از نظر نوردهی و روشنایی سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

پوشش تراس و بالکن

پوشش تراس و بالکن

پوشش تراس و بالکن

پوشش تراس و بالکن

 

تراس چیست؟

کلمه تراس از کلمه لاتین زمین گرفته شده است. تراس یک منطقه بیرونی، مرتفع، باز و مسطح در یک منظره یا یک ساختمان یا به عنوان یک تراس پشت بام روی یک بام صاف است. “تراس” در واقع در بسیاری از موارد به جای کلمه “پاسیو” استفاده می شود. اگرچه یک تراس و یک پاسیو مشابه هستندسقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

تراس و بالکن راه های عالی برای گسترش فضای نشیمن و اتصال داخل با بیرون هستند. هر دو جذابیت بصری را به نمای بیرونی ملک اضافه می‌کنند و فضای زندگی را به حداکثر می‌رسانند و به صاحبان خانه این امکان را می‌دهند تا از فضای باز در دسترس راحتی خانه خود لذت ببرند.

 

این دو سازه اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و در حالی که ویژگی‌های مشابهی دارند، هر کدام ویژگی‌های معماری و هدف خاص خود را دارند و از نظر مکان، اندازه و ساخت تفاوت‌های چشمگیری بین این دو وجود دارد. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که بالکن ها و تراس ها چگونه متفاوت هستند، ریشه هر کدام چیست و چگونه می توانید از این فضاهای بیرونی در خانه خود بهترین استفاده را ببرید.

ویژگی های کلیدی

تراس

در کنار یا بال تراسای یک ساختمان

 

باز، نه محصور

 

در اندازه بزرگ

 

ورود از طریق اتاق سرپوشیده نیست

 

اغلب یک فضای عمومی است، به خصوص اگر در بالای ساختمان قرار داشته باشد

 

بالکن

به کنار یک ساختمان متصل شده است

 

توسط یک نرده یا دیوار کم محصور شده است

 

معمولاً کوچک و باریک است

 

ورود از طریق یک اتاق سرپوشیده است

 

یه فضای خصوصی

تراس چیست؟

تراس یک محوطه بیرونی سنگ فرش شده یا کاشی کاری شده در کنار یا بالای ساختمان است. باز، مسطح است و (وقتی روی پشت بام قرار نگیرد)، کمی برآمده است. کلمه تراس از فرانسوی و لاتین قدیم قرن شانزدهم سرچشمه گرفته است که در آن کلمه “terra” به معنای زمین است.

محل

تراس یک محوطه بیرونی است که در کنار یا گاهی اوقات در بالای ساختمان قرار دارد. برخلاف بالکن، لزوماً به یک ساختمان متصل نیست و می تواند کاملاً آزاد باشد. این یک فضای باز است که معمولاً فقط کمی برآمده است و به دلیل اینکه از نظر فیزیکی به یک ساختمان متصل نیست (مگر اینکه یک تراس روی پشت بام باشد)، نیازی به ورود از طریق اتاق داخل خانه نیست.

سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

 

اندازه

یک تراس بسیار بزرگتر از یک بالکن، زمانی که در بالای ساختمان قرار گیرد می تواند تقریباً تمام سطح پشت بام را بپوشاند و اغلب به عنوان یک باغ یا یک فضای سرگرمی استفاده می شود. در یک شهر شلوغ، فرصتی عالی برای ساختن یک واحه آرام است که احساس می‌کنید از شلوغی خیابان‌های شلوغ دور است.

سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

تراس هایی که در کنار خانه قرار دارند نیز بزرگ هستند. آنها کمی مرتفع هستند و فضای زندگی سخاوتمندانه در فضای باز را برای صاحبان خانه فراهم می کنند که برای سرگرمی یا استراحت در بیرون در حالی که هوا خوب است عالی است. آنها همچنین می توانند هنگام فروش خانه ارزشمند باشند، عمدتاً زمانی که یافتن فضای خصوصی در فضای باز دشوار است.

پوشش تراس و بالکن

پوشش تراس و بالکن

معماری

غالباً یک ساختمان کاملاً مستقل، یک تراس از ابتدا ساخته می شود و با یک سطح سنگ فرش، کاشی کاری یا تخته چوب تکمیل می شود. در صورت استفاده از چوب، ضروری است از یک نوع مقاوم در برابر رطوبت استفاده شود که برای فضای باز درمان شده است تا تراس شکل خوبی داشته باشد و سال ها جدید به نظر برسد.

سقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیو

ایده های محبوب طراحی تراس شامل تبدیل مناطق بیرونی به مکان های نشیمن قابل استفاده برای استراحت، از جمله مناطق سایه دار است. تراس ها می توانند شامل چیدمان گیاهان، دکوراسیون فضای باز و گزینه های نور باشند که همگی برای سرگرمی فوق العاده هستند.

 

  بالکن چیست؟

بالکن یک سکوی بیرونی برجسته است که به کناره ساختمان متصل شده و توسط یک نرده پایین محصور شده است که از طبقه بالایی قابل دسترسی است و طراحی شده است تا فضای زندگی را از داخل ساختمان امتداد دهد. کلمه بالکن از کلمه ایتالیایی قدیمی “بالکن” گرفته شده است و قدمت آن به قرن 17 باز می گردد. یکی از معروف‌ترین بالکن‌های جهان، بالکن ژولیت (به شهرت «رومئو و ژولیت») در ورونای ایتالیا است.

محل

بالکن یک سکسقف بالکن-سقف تراس_ سقف پاسیووی بیرونی برجسته است که به کنار ساختمان متصل شده و توسط یک نرده یا دیوار کم محصور شده است. معمولاً از طریق طبقه بالایی قابل دسترسی است و معمولاً فقط یک نقطه دسترسی مانند در دارد.

اندازه

بالکن ها معمولا طولانی و باریک هستند و بسیار کوچکتر از تراس هستند. اندازه بالکن نیز بسته به اینکه به یک ساختمان آپارتمان متصل باشد یا یک خانه متفاوت است، دومی معمولا بزرگتر است. به طور کلی، یک بالکن حداقل چهار فوت عمق دارد، و آن را به فضایی ایده آل برای یک مجموعه اغذیه فروشی کوچک در فضای باز برای لذت بردن از یک فنجان قهوه صبحگاهی، مکانی برای رشد و نمایش گیاهان و گوجه فرنگی، یا مکانی برای تشک ورزشی شما تبدیل می کند. در هوای تازه در یک جلسه یوگا شرکت کنید.

معماری

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که بالکن ها چگونه ساخته می شوند و چگونه می توانند در هوا بمانند، تکیه گاه ساختاری پنهان از تیرچه هایی است که به تیرهای ساختمان موجود اضافه شده است. آنها برای محکم کردن ساختار و تحمل وزن بالکن به یکدیگر متصل می شوند.

تراس در مقابل بالکن

تراس ها فضاهای قابل استفاده در فضای باز هستند که برای کنار خانه یا پشت بام ساختمان طراحی شده اند، در حالی که بالکن ها سکوهای مرتفعی هستند که از یک اتاق بیرون می آیند. هر دو ساختار بیرونی هستند.

 

تراس‌ها و بالکن‌ها ویژگی‌های رایج در سبک‌های مختلف خانه‌ها هستند، اما نمونه‌های نمادین هر یک بلافاصله به ذهن می‌رسد. شاید معروف ترین بالکن، بالکن ژولیت در ورونا به قدری نمادین است که الهام بخش ساختاری همنام است، بالکن ژولیت: بالکن مخصوصاً باریکی که اغلب تنها چند اینچ عمق دارد اما احساس باز بودن و نور و همچنین جذابیت زیبایی را به آن اضافه می کند. به یک نرده بسیار آراسته

Leave a Reply