Skip to main content

آلاچیق

اگر به دنبال لذت بردن از اوقات فراغت خود در کنار خانواده و دوستانتان در حیاط ویلا یا باغ خود هستید، ساخت و نصب یک آلاچیق می تواند کمک زیادی به شما در این راستا کند. آلاچیق مزایای فراوانی برای شما به وجود خواهد آورد. مهم ترین آن این است که سایه‌ای برای استراحت شما ایجاد می کند. هم چنین می تواند شما را از گزند حشرات محفوظ بدارد و بارش باران نیز مزاحم شما نخواهد شد. آلاچیق ها از نظر شکل ساخت، مواد مورد استفاده و هم چنین نحوه‌ی استفاده به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. در این جا قصد داریم تا بررسی برخی از انواع آلاچیق برای خانه بپردازیم.

آلاچیق

آلاچیق قابل حمل یا پرتابل

آلاچیق قابل حمل یا پرتابل یکی از انواع آلاچیق برای خانه است و همان طور که از نامش پیداست، قطعات آن به گونه‌ای سبک طراحی شده‌اند که جا به جایی آن ها بسیار آسان می باشد. در این نوع آلاچیق ها از یک طراحی فشرده و بسیار جذاب استفاده شده است. برای ساخت آن معمولاً از فریم ها یا قاب های فولادی استفاده می شود. این آلاچیق ها به صورت کاملاً صد درصدی در برابر آب مقاوم هستند و هم چنین مقاومت نود و پنج درصدی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید و آتش سوزی نیز دارند. انواع مختلف آن در سایزها و ارتفاعات مختلف موجود است.

آلاچیق

آلاچیق باغی

آلاچیق باغی یکی از انواع آلاچیق است که برای برگزاری مهمانی ها و مراسم ها در محیط سر باز بسیار مناسب می باشد. این نوع آلاچیق نیز در شکل ها، اندازه ها و استایل های مختلف موجود می باشد. معمولاً در ساخت این نوع آلاچیق از با کیفیت ترین مواد از جمله چوب، فولاد و غیره استفاده می شود.

آلاچیق

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی یکی از انواع آلاچیق است که ظاهری بسیار برازنده و لوکس دارد. آلاچیق چوبی معمولاً با استفاده از با کیفیت ترین چوب های موجود ساخته می شود و سعی می شود که عنصر کم وزنی در آن رعایت شود. هم چنین سطوح چوب های موجود در آن به بهترین شکل پرداخته می شود و به این ترتیب ظاهری یکتا و کم نظیر برای آلاچیق چوبی پدید می آید.

آلاچیق

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی نیز یکی از انواع آلاچیق است که در آن از فلز فولاد، آهن و یا آلومینیوم استفاده می شود. آلاچیق های فلزی معمولاً کاربرد و استفاده‌ی زیادی دارند چرا که به خاطر استفاده از فلزات در آن ها، عمر و دوام آن ها نیز بسیار بالا می باشد. استفاده از فرفورژه در قسمت های مختلف این آلاچیق باعث می شود تا بر زیبایی ظاهری آن افزوده شود. هم چنین آلاچیق هایی که از فلز آلومینیوم ساخته می شوند نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و نسبت به بقیه فلزات بسیار سبک تر نیز هستند. نکته‌ای که در مورد آلاچیق های فلزی مطرح است که این است که آن ها به نگهداری خاصی احتیاج دارند تا در طول زمان در اثر زنگ زدگی یا حمله حشرات مختلف دچار آسیب دیدگی نشوند.

آلاچیق

آلاچیق کششی

آلاچیق کششی یکی از انواع آلاچیق است که سازه‌ی سقف آن همان طور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، به صورت کششی ساخته می شود. این نوع آلاچیق از نظر ظاهری بسیار زیباست. از ویژگی های دیگر این نوع آلاچیق می توان به دوام بالای آن، راحتی نصب و مقاومت در برابر آسیب دیدگی اشاره کرد. هم چنین پارچه‌ی کششی که از آن برای سقف آلاچیق استفاده می شود، در برابر هر گونه آسیب دیدگی اعم از پارگی و پوسیدگی مقاوم است.

آلاچیق موقت

در آلاچیق های دائم می توان شکل ها و حکاکی های مختلفی ایجاد کرد و هم چنین می توانند دارای طرح های مختلفی از نظر استایلی باشند. اما آلاچیق موقت یکی از انواع آلاچیق است که تنها دارای دیواره و سقف و در برخی موارد فقط سقف است. استفاده از این نوع آلاچیق برای کسانی مناسب است که صرفاً گاهی به آلاچیق در خانه‌ی خود نیاز دارند. قطعات سازنده این آلاچیق به راحتی از هم باز می شوند و در زمان دلخواه می توان دوباره آن ها را سر هم کرد.

بررسی انواع سقف شیروانی

بررسی انواع سقف شیبدار

تاثیر سقف شیبدار بر نما

نحوه اجرای سقف شیروانی فلزی

مزایای سقف شیروانی

بررسی انواع آلاچیق

Leave a Reply